Galoppträning

Idag va de galoppträning, det va sjukt kul va lite nervös innan eftersom mina benmuskler är klena som pinnar och Joey inte gått på galoppen sen i höstas ..

Jag och Joey gick med Olivia/Martin och Sofia/Grålle
Första varvet iallafall haha, vi skulle cantra lite fint men de ville inte Joey och Martin så dom drog på, Grålle va inte riktigt beredd på de och bockade, Sofia va inte beredd på bocken och trillade av och flög ner framför Grålles hovar och fick sig några smällar. En i huvudet, en i svanken och en på benet, hoppas hon mår bättre snart iallafall!

Sofia skrittade runt i mitten sen, och Olivia och Jag fortsatte
Det gick rätt snabbt det va ingen lugn canter som de va meningen iallafall :p Joey blev stark och de va ingen idé att kämpa emot, men sista varvet försökte jag iallafall ta tag i honom då blev han lite irriterad och ökade hahah
härlig ponny man har :p

Nej men han va verkligen super :) han fick springa av sig och de va ju skönt, en bonus att de va skojj för mig hahah :D

Nu ska jag käka middag och sen duscha, så får vi se jag kanske drar över till Sofia men vi får se vad klockan blir, vi ska rida ensama för första gången på länge imorrn, eller vi hoppas att Sofia kan rida!

Bildtorka också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0