Resultat Wow-cup 2011

Denna härliga dag åkte jag,Emma,Lovisa,Aleksandra och Johanna till Vallentuna Ridklubb (alias Veda) och tävlade i den årliga WoW-cup!
En toppendag måste jag säga, som började great med att Joey gick på transporten direkt utan att tveka, med lite draghjälp från Freddy och Emma.
Framhoppningen:
Var hemsk och Joey blev otroligt stressad av att folk inte kunde regler, var överallt och det va litet. Ett till stressmoment var musiken som ständigt ljöd i manegen. Han var spänd som en fiolsträng och jag kände hans hjärta.
Grunden:
Jag va först ut från vårat lag och plockade på mig ett pet på andra hindret, han blev stark i galoppen så jag skulle arbeta tillbaka honom men han saktade av till trav istället, jag fattade ny galopp och fick korsgalopp hade ingen tid att korigera galoppen så han fick hoppa men rev.
Men tack vare mina fina lagmedlemmar som alla red nolla och otroligt fina rundor! Så gick vi till omhoppning, det var 4 lag till omhoppning och 5 placeringar.
Omhoppningen:
Jag var först ut av lagets medlemmar igen och start nummer 2. Det blev VÄLDIGT stressigt och Joey hade stått och käkat o sovit i transporten under halva dagen så jag hade egentligen velat rida fram lite mer än vad jag kunde.
Han gick ut på banan och gjorde mig otroligt stolt, vi gick in nollade en snabb och snäv runda vilket resulterade till dagens snabbaste tid ;)
Laget: Emma slutade på 8fel, Aleksandra 8fel, Lovisa 8fel och Johanna nolla. Detta ledde till en 4:e plats och vi fick rida ärevarv och vann Amigoregntäcken(!!)
Eftersom att det var cirka 20-25 hästar/ponnyer inne på banan som skulle rida ärevarv så blev det lite stressigt där inne. Joey var lugn först när alla fick priserna och rosetterna men när de framför oss började rida så blev han hetsig och stegrade sig för första gången med mig, lite kul dock för det va ingen stor stegring :)
Jag är nöjd över en toppen dag med härliga människor och ponnyer/hästar. Bra slut på årets sista tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0