Sheffield-Fille

Ja igår, det blev kaos när vi skulle ha ridlektion. Helt out of the blue när vi skrittade fram så flippade Fille ur!
Han stegrade och bockade och till slut kunde Sofia inte hålla sig kvar längre. Sadeln gled under magen eftersom att Sofia inte hade spänt den helt än, så med stigbyglar hängandes och slängandes under magen och på benen så fick Fille panik och skenade okontrollerat runt på volten. Vi andra gick in till mitten för att han skulle kunna lugna ner sig men han försökte springa in i varenda häst. Han lyckades springa på alla på något sätt förutom Joey, jag han precis rygga honom så att Fille sprang framför näsa på honom. Till slut fick han sånn panik att han försökte hoppa över grinden( som ligger på 1.20) men lyckade inte med en sadel under magen utan fastnade med ena stiglädret i grinden och slog sönder en planka, hela grinden välte så klart. Längre upp på stallplanen tappade han det andra stiglädret. Han sprang ut på vägen och mötte den tidigare ridgruppen som hade hoppat av, Diesel slet sig från gruppen och sprang efter Fille. Ulrika(ridläraren) försökte locka Fille med mat och var nästan påväg att få tag i honom när Diesel springer iväg och Fille springer efter. Några sprang runt och letade och några åkte bil. Vi andra 4 fick fortsätta våran ridlektion och hästarna var hemma och välbehållna innan lektionen var slut. Sofia fick lite ont i svanskotan men är annars bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

W O W ! :O Hur gick det med Fille och sadeln då? :S

2011-09-15 @ 15:00:23
Postat av: Felicia

jääävlar :O varför har jag inte hört något om det här?! hoppas de gick bra med sofia och fille! <3

2011-09-16 @ 13:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0