Tisdag - Gulledag

Varit hosmin allra käraste Joeygull och ridit ut en sväng, vi red fram ett tag sen körde jag lite dressyrtrim. Vi tränade lite på skänkelvikningar, förvända skänkelvikningar i båda hållen, öka och samla galoppen och öka traven. Skänkelvikningarna gick kanoners, trav ökningarna och galoppsamlingarna gick helt okej och galopp ökningarna va sådär fick till nån ibland men det är som sagt nått vi måste träna på.
Han va jättelerig och otroligt kelig, det keliga får ett stort + i kanten!
Efter att jag hade ridit så smorde jag sadeln som va otroligt skitig redan innan vilket inte uppskattas så fick fixa till stigbyglar och allt. Smorde också mitt träns såklart och mina stövlar. Sen kilade jag iväg och gjorde hö påsar och efter det drog jag hem.
Nu har jag duschat och käkat nacos :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Köttbullen hoppar HUS!!! :D <3 Min korv häst hoppar knappt alls xP

2011-09-20 @ 22:30:34
URL: http://mimmitho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0