stallet 28 februari 2010

okej, nu ska jag börja "blogga på riktigt"

Idag åkte jag till stallet som jag skrev i ett tidigare inlägg.
jag oc Sofia hade ridlekis men jag kom lite sent så Jessica hade börjat hjälpa henne tack Jessica :)<3
iaf, så hade vi ridlekis och jag blev skitblöt för jag typ drunkna i snön, och fick ta några argument med en ridlekis pappa som "visste bäst" han tyckte han visste vilket hål Philip skulle ha på sitt täcke. iuuush
Sen hade Jessica tagit in våra hästar och Sofia och Jessica sprang upp och började fixa maten. men ja stannade där nere med Joey och började borsta på min lilla ängel.
Sen åt jag och sen gick vi ner och gjorde vattnet, hö-påsar och borstade.
Sen skulle vi rida men jag och Sofia bestämde oss för att lära våra hästar att acceptera oss på marken, så vi skulle ta en promenad men först drack vi varm choklad.
När vi väl kommit ut så började jag att få Joey att göra framdelsvändningar och det gick finnemang när han fattat va han skulle göra sen så gjorde han en halv bakdelsvändning :)
Sen från ingenstanns stegrade Grållz och när han hade landat dök han ner i diket efter en liten kvist, precis innan han skulle gå upp ur diket så ställde han sig på bogen och gned huvudet mot marken, sen tittade han på oss.
I nästa sekund stog han brevid Sofia på vägen och Joey slängde sig hit och dit för att han tyckte Grållz va läskig.
HELT STÖRT!
När vi hade gjort iordning dom hemma så kom Olivia och vi började snacka :)
Sen hämtade mamma o pappa mig o vi åkte o handla ja fick ett par nya skor :d blir hög som fan i dom tyvär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0