Dressyrträning för Sara Rubin

Det gick verkligen superbra! Jag fick ut så otroligt mycket av bara en halvtimme :D
Joey va lite småtittig påvägen till ridhuset, sen blev han jätterädd för två djupa diken som man måste gå på en smalväg emellan, dom här dikena är på en äng brevid en väg.
Joey slänger sig bakåt och försöker snurra runt så att han kan dra hem, och precis när jag fått "tillbaka honom" och ska lugna honom så åker en biljävel förbi och bokstavligen ligger på tutan, de va inget tuut utan TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT, tur att min fina ponny är trafiksäker och bara stelnade till lite.

Iallafall, när vi red för sara så fokuserade hon mycket på mina svagheter vilket är otroligt bra;

»Min hållning, jag måste sträcka på mig mer
»Min blick framåt inte på Joey
»Mina tygeltag, dom blir lätt "hackiga"
»Mina vägar, jag måste tänka vart jag ska rida innan och sen se till att jag rider där också!
»Ställningen på Joey, när jag skulle bli mindre hackig i handen slutade jag använda tyglarna lite och dom började glappa, får inte hända.

Bilderna är suddiga men de får ni ta :) det är svårt att fota ett rörligt objekt med en Iphone kamera :p



Fotograf: Sara Furbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0