Svar till A

Jag fick en fråga om jag har Joey på hel eller halvfoder, nu ska jag förklara situationen som är något krånglig.
Joey är inte min egen häst. Joey är en häst i en ridverksamhet på stall Lilla Rörby Gård(Täby galopps ponnyklubb)
Hos ägaren Maud så kan man vara skötare/fodervärd på en häst man betalar en summa i månaden och får rida och ta hand om hästen på fredagar och söndagar, man brukar få hästen på lektioner också. Sen så får vissa rida lite mer till exempel jag då Joey inte kan vara med på alla lektioner eller ridas av alla, nu låter det som att jag tycker att jag rider superbra vilket jag inte tycker men han kan inte ridas utav nybörjare då han är väldigt känslig för skänkeln och kan lätt bli stark. Han reagerar också starkt på om man är osäker på ryggen, då blir han också osäker vilket är lätt att nybörjare blir.
Jag vet för jag hade riktiga problem med honom i början, vi fick många skenturer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0