Dagens resultat

80 cm:

Han var lite trött och lyfte inte riktigt på benen på framhoppningen men jag tänkte att det var juf aktiskt svinvarmt där inne så vi gick ut, sen inne på banan så hade vi helt okej fart, fast det var inte så rytmiskt och han slog i 3-4 hinder varav 1 föll ner, så ett pet i LC, med bra tid dock. Efteråt fick jag reda på att jag hade hoppat fram på 70cm och inte 80cm, störande!

Jag var lite besviken över resultatet och bestämde mig för att ta av honom benskydden, det låter hemskt men jag tänkte att om han slår i så känner han det ju istället för att bli nonchalant och skita i att lyfta på benen.

90 cm:

På framhoppningen så var han lite mer på än i första klassen vilket kändes bra, han slog i en gång på räcket sen när vi hoppade oxern så lyften han rikigt bra på benen! Toppen kände jag faktiskt, då fick jag ju resultat över att han inte hade skydden ( jag tittade och han hade inte gjort illa sig )
Sen när vi gick in på banan var han rätt fräsch för att vara en trött Joey, och vi gick dubbelnolla och fick en bra tid. Det slutade med en vinst och jag är superdupermega stolt över min ängel!


Jag vann 2 rosetter 1 blå/gul och en som visar att man vunnit Granby cup tror jag(?)
jag vann ett regntäcke ifrån Kingsland som man har på tävling ( som man kan ha över sadel och allt ),
en deo spray tror jag( till hästen), en låda cocosbollar från Ländia, en plakett och en vandringspokal! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0