Så mycket mer än bara en ponny

Alla som har en ponny/häst som dem tar hand om eller äger säger att man älskar sin häst.
Jag tror att den där kärleken är olika stark för varje par, jag har haft både starka och svaga band med ponnysar för många har kommit och många har gått, men jag har aldrig känt en sånn här stark kärlek förut
Jag vill skydda min ponny mot allt, jag blir obekväm om någon säger nått "elakt" om honom även om det är på skoj.
Jag ser honom som min bästa vän, min bebis, min livsglädje.
När jag är ledsen är jag hos honom, när jag är glad är jag hos honom, när jag är arg är jag hos honom för han får mig att må bra.
När jag tittar på honom så spricker mitt hjärta nästan av stolthet, för vi har gått igenom allt tillsammans, vi har format varandra.
Jag har blivit modigare och det är tack vare Joeys trygghet, som han har smittat av sig till mig.
Ibland är jag överbeskyddande, men det är bara för att jag älskar honom så mycket


Jag har aldrig känt en sånn här stark kärlek förut,
jag har aldrig älskat någon såhär
, du gör mig lycklig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0