Breaking Dawn - Part 1

Ja den fjärde filmen är ute i hetluften just nu, många tycker och tänker. Har läst ett flertal recenssioner om filmen och jag håller delvis med. Expressen skrev till exempel att det var en seg början med smekmånaden? Yeah right, och du som skrev är vadå 40? hahah, omfg blir typ irriterad.
Hela filmen var så otroligt bra om man gillar de övriga filmerna i Twilight serien. Den har spänning, romantik, oro, sorg, glädje, smärta och såklart våld. Jag kan inte vänta tills part 2 kommer ut!
Jag tror dock att filmerna är bättre om man läst böckerna, eller man ska nog se Twilight först innan man börjar läsa och sen läsa sig igenom hela serien 2-3 gånger för att kunna analysera filmerna på ett starkare sätt. Jag tycker det är vädligt facinerande att göra så iallafall.
Ett minus som filmen får är när vargflocken ska snacka och man får höra vargarna prata igenom tankarna. Låter så otrolgit studiogjort. Men det är nog det ända negativa också, eller Robert Pattionson får också ett minus TRO DET ELLER EJ!, trodde dock aldrig att jag skulle ge denna snygging minus poäng men jo. Edward ska vara som en zombie för att han mår så dåligt, Robert når inte riktigt fram med den känslan men jag ska väl kanske inte dömma heller för jag hade inte gjort det bättre själv.
Om du inte sett filmen, gå och gör det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0