Svar på Frågestunden

Fellan:
varför är du så söt?!?!?
varför kan man inte spola tillbaka tiden till byäng?!

och nu en hestfråga
vad är det värsta med joey (om man får säga så, du förstår nog)?
hur många lokala vinster har min cicci kammat hem med joey? 
vilken lokal tävling med joey har varit den roligaste/jobbigaste?
hur många gånger har du åkt av joey?
om du skulle kunna rida en utav shettisarna i stallet och "ha som joey" vem skulle du då välja?
vilken färg anser du passar bäst på joey förutom lila?

och nuu.. vad är det bästa med dig och mig? :D

Svar: Hahaha tack fina du! Du är inte heller så tokig ;)
Jaa det är frågan.. jag saknar allt så sjukt mycket och åt alla som klagar på Byäng och på hur dålig mat det är och hur dåligt allt är vill jag bara säga en sak. Håll käften och njut över hur bra ni har det.

Det sämsta med Joey hm.. han är ju perfekt men om man måste peka ut något så är det ju att han inte klarar av att 1. åka själv i transporten och 2. att han inte kan stå själv i transporten. Är man på tävling måste man ALLTID vara med honom, oftast pappa som får ta den smällen men jag har blivit bättre och bättre med att avlösa honom. Det brukar gå bättre för oss på tävlingen då också så det är bara positivt :)
Sen skulle det ju vara kul om han hade gått att tolka, men ska försöka vänja honom vid tolkselen och skidorna så får vi se hur det går i vinter :)

Haha lokala vinster( inte placeringar) det är 4, sen har vi fler placeringar typ 2:a, 3:a osv. Jag räknade igår och jag har 39 rosetter med Joey och prick 50st totalt med andra hästar också. Mitt mål är 50 rosetter med Joey hahah :D

Den roligaste lokala tävlingen med Joey måste nog vara när vi var på Edsbro, tätt efter ligger första gången vi var på Täby Ryttarcenter. Han va verkligen på hugget och det är så sjukt roligt! Men som jag skrivit här nedan så analyserar jag mina tävlingar väldigt ofta och noga så, jag tycker att den roligaste heeel dagen var Edsbro för på Täby var det inte kul att vi stog så långt borta och att jag fick en smitning på ett hinder. Men jag måste säga att senaste tävlingen på Rimbo var den bästa omhoppningen jag gjort så det var superkul!

Den jobbigaste tävlingen med Joey.. jag måste välja en tävling som jag inte tävlade med honom men jag var med honom och du vet redan vilken jag tänker på. Allsvenska finalen div 3 2010 6/6 Sundby, jag red Martin och en annan familj hade Joey och han hoppade upp på bommen i släpet för att han var själv där inne. Tänker inte utveckla det här mer då jag antagligen kommer få aggressionsutbrott eller nått i den stilen.

haha åååh, jag har gått omkull med Joey 2 gånger. Sen har jag ramlat av 1 gång. En gång när vi gick omkull var på ett ridläger när vi skulle hoppa kombination och han glömde fälla ut benen hahaha, den andra gången så hoppade vi små terränghinder i skogen han snavade i landningne på en rot som btw va på sidan av allt och ramlade. Varken han eller jag har tagit skada av detta. Den gången jag ramlade av så satt jag med bara grimma på honom(barbacka) och han betade jag skulle kolla klockan på mobilen släpte grimskaftet och Joey hoppar till= jag ramlar av jag tittar där han har mulen och han har käkat på tistlar :p

Åh jag älskaaar ju Haze! Så han är det självklara valet :D



Hm, färg som passar bäst på Joey förutom lila.. han passar ju i många färger men några jag skulle vilja ha på honom är: röd(klar röd, typ whitaker saker), turkos eller typ orange! lite sådär outstanding färger :) Fast han passar ju bra i typ mariblå men det är lite tråkigt för alla har det.

Det bästa med dig om mig är att vi kan vara helt oss själva! Vi känner varandra utan och innan och det är så skönt, vi träffas inte lika mycket och det är klart att det påverkar våran relation men jag vet att jag alltid skulle kunna höra av mig om det skulle vara något. Jag älskar dig massor!


Klara:
Hur har du gjort för att din sits har blivit så HIMLA bra ?!

Svar: Tack så hemskt mycket för komplimangen! :D Ja, jag försöker tänka på hur jag sitter så mycket som möjligt hälar, ryggen, händer(!!) och blicken. Måste jobba väldigt mycket på mina händer men jag gör mitt bästa.
Jag analyserar mycket, typ filmer på när jag rider och bilder det är väldigt nyttigt :)

Kommentarer
Postat av: Fellis

Tack för svaren!!! Pussis

2011-10-11 @ 13:44:47
Postat av: Ebba <3

Har du gått på Byäng ?1 <3

2011-10-14 @ 20:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0