Joey 19 augusti 2012

Idag åkte jag upp till Joey runt 14. Mötte Hanna och Mimmzan i stallet, dom skulle hälsa på och det var jättemysigt. Gick runt och kollade på hästarna i hagen, dom fotade lite och så blev det lite historier. 
Sen gjorde jag iordning gullehästen och körde ett intensivpass på 30min på ridbanan. Arbetade mycket med formen och körde lite skänkelvikningar och öppnor i trav och galopp. Det nya underlaget uppskattades inte utav Joey då han tyckte det var tungt och varmt (solen låg på) så jag fick kämpa lite med att han skulle koncentrera sig på uppgiften. Båda blev helt slut och svettades som grisar. Han gnäggade när jag skulle gå från hagen så då kunde jag inte låta bli och stanna och fota lite, då blev han gäspig :)
 
Så skönt att få vara med pållen. Han är allt bra fin han.
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Sv: Tack så mycket! Jo absolut det kan jag göra :)

Svar: åhh gud va snällt :D
Cecilia

2012-08-19 @ 22:59:25
URL: http://annfurback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0