Joey 25/8

Idag red jag och Joeygull ut barbacka med Sofia/Martin och Elisa/Charlie, vi red åt höger och höll tempo men körde inte slut på dom. Jag arbetade lite med hans form men släppte det rätt snabbt då han var med på noterna och jag var rätt nöjd. Vi skulle ju ändå ta det lugnt eftersom att jag antar att han också hade lite träningsvärk efter gårdagens bravader. Hjärtat var jättegullig och knorrade på mig och mötte mig i hagen, blev helt varm inombords. Sen var han kelig och gosig hela tiden när jag var på marken. Han är verkligen den finaste ponnyn jag någonsin träffat, en sån mäktig personlighet. Blir helt salig och vill bara vara med honom och känna hans värme, päls och doft när jag tänker på hur mycket han betyder för mig. Snart 5 år.. helt sjukt va tiden går fort när man har roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0