Hemskaste drömmen i mitt liv.

Något ni kanske inte visste om mig är att jag sover oftast inte mer än 7-8 timmar för jag vaknar av mig själv. Och har jag vaknat mitt i natten och gått och lagt mig tidigt eller inte varit supertrött när jag ska sova så kan jag inte somna om, brukar vara att jag sover i en halvtimme eller timme och sen vaknar jag och så fortsätter det så, svinstörande.
Inatt vaknade jag vid 5. Fan va kul! Såå har vaknat vid 5,6,7,8,9,10 och nu gick jag upp. Under dessa timmar har jag hunnit drömma en dröm som fortsatt efter att jag har vaknat.
Det var tolktävling och någon tjej skulle rida Joey, jag tyckte det var idiotiskt men anyway. Han hade inga linor på sig men stack ändå och hon fick inte stopp på honom så han sprang ner i diket bredvid hagarna och det är rätt brant om man kommer i sken. Han går omkull, jag hör mig själv skrika och springer dit, ungen rullar iväg och min häst ligger i spasmer på marken. Hans sko hade slitis upp på ena framhoven, Maud ägaren började gräva en grav bredvid honom( helt jävla makabert ) jag frågar om det inte går att göra någonting, då säger hon joo.. fast vi byter ut honom. Ulrika min ridlärare skulle kolla på hoven och kunde ta upp hans päls runt hoven som att det var en peruk svinäckligt. Då frågade jag om jag inte kunde få honom, hon säger jag och jag blir väl lite gladare. Springer iväg och försöker få tag i mina föräldrar dom ska fundera över saken.
Plötsligt är jag i Tibble gymnasium fast det var typ värsta gammla slottet och massa människor jag inte träffat på länge var där även fast dom inte går i den skolan, var med på en lektion sen ville jag inte längre så då skulle jag ringa mina föräldrar som inte hade bestämt sig än.
Nu var jag ute i skogen i typ ett träsk eller nått fast det var fint, det var inte äckligt vatten utan små mossiga öar som man hoppade på för att ta sig framåt. Bara det att på en av öarna så var en gigantisk myrstack, som jag givetvis hoppade i. Så fick panik och sen var jag i stallet igen.
Där fick jag tag i mina föräldrar igen men dom skulle gå en runda och prata en sista gång, så jag får in Joey i hans box fast då är det ett stort hål vi krubban som han försöker gå ut ur, så jag får ta ett grimskaft och göra ett provisiskt nät så att han inte ska gå ut.
Sen kom mina föräldrar till mig och sa att jag inte fick honom och att det var bättre att jag köpte en stor häst om jag skulle ha en, och att mamma kände typ hennes syssling som hade två hästar vi kunde rida. WTF?!
Usch är fortfarande tagen av den här helvetes drömmen, det sista jag vill är att min häst blir skadad eller dör.
Måste upp till honom snart för att se om han är okej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah sötis! Hatar dock när man drömmer så, ja vaknade en natt av att jag grät för jag drömde att Maud skulle avliva Martin för att han hade fult hovskägg..haha

2012-02-12 @ 22:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0