Joey 23/1-2012

Idag var tanken att komma ut o rida med Joey på sandvägarna. Men först skulle jag göra ponnyernas hö-påsar vilket tog 1 timme för att jag inte hade flytet inne och för att jag va klantig och rev ner saker på väggarna med påsarna osv.
Men när jag var klar så hjälpte jag Maud att ta in de sista ponnyerna och sen tittade jag ut och insåg att det var kolsvart och att jag inte hade nått ridsällskap ( + att ponnyn e helt wacko efter att ha stått så länge förra veckan)
Så istället för en uteritt blev det lite frihetsdressyr på ridbanan och han var väldigt lyhörd idag, allt roligt när han lyssnar hehe. Sen så fattade han inte att han skulle stå still när jag ville menmen de är en annan historia hhahaha!
Sen fick han gå helt lös upp till stallet och det var ju helt amazing enligt lillen. Han följde med fram till ytterdörren men sen tog de väl 5min innan han beslutade sig för att gå in. Kul att han tyckte det va trevligt att va ute och leka ;)
Söt det där monstret, slutar aldrig förvånas över hur fin och gullig han är. One of a kind verkligen.
Titta på filmerna så kommer ni se att han är helt snöig runt mulen, han liksom går runt med mulen i snön och typ gosar med snön eller nått hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0