Såg, tänkte , kände kärlek

Jag vet att jag har lagt upp ett liknande klipp förut men jag ryser när jag ser det!
Jag tittade på den en gång förut och höll med men inget mer, nu kände jag hur jag fick rysningar och verkligen läste vart ända ord i klippet. Jag tänkte efter att vi faktiskt riskerar våra liv, inget man tänker på vardagligen precis.
När jag träffar Joey är allt jag tänker på hur fin han är och hur mycket han betyder för mig, vet att många har åsikten om att man är en töntig hästnörd. Kunde inte brytt mig mindre om den åsikten när jag delar kärleken och den stora tillit med detta 350kg stora djur av egen vilja. Han behandlar mig som sin kompis, kliar mig om jag kliar honom, slickar mig i fejset när jag är ledsen och lyssnar på vad jag säger. Detta djur har lärt sig vad jag anser är rätt och fel genom att lyssna på mitt tonläge och se hur mitt kroppsspråk agerar. För mig är det helt otroligt, den känslan jag får när jag släpper lös denna ponny och sedan ropar på honom och han kommer springandes till mig!
Och känslan när man kommer ner i hagen och ska hämta honom, man ropar han tittar upp knorrar lite och kommer fram till en. Man blir rörd, det blir bokstavligen varmt i hjärtat.
För mig är den största sporten med ridningen att hitta ett band hos en individ, sen är ridningen en väldigt rolig bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0