Fixar dagen no 1!

Idag vaknade jag upp hos min fina pojkvän, sen vid 14 hämtade min mor och far mig och vi åkte till min underbara ponny. Väl där uppe, så snackade jag med Sara och Lovisa. Sen drog jag igång och skurade klart boxen, tog in hästen som villigt mötte mig i hagen till min stora förvåning! Tror till och med att han var glad att se mig, alltid kul när man blir överaskad :)
Väl inne så ryktade jag honom, klippte hovskägg och kronrand, bakom öronen, under hakan, svansen och ryckte man och pannlugg. Sen blev det tvättning av mule och insmorning utav den. Och sist men inte minst en välbehövlig dusch, sen betade pappa honom åt mig medans jag smorde sadel,träns och skor. Innan jag släppte ut trollet så fick han massa flugspray på sig. Det första han gör när jag vänder ryggen till är ju självklart att rulla sig ;)
 
Nu har jag tagit en riktigt fräsch dusch, ska käka och sen försöka tvätta lite och kanske träffa Christoffer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0