Carpati - 7 juni 2012

Idag följde jag med Jessica till stallet för att rida hennes och hennes systers häst Cati. Linda kom också upp och hjälpte och tittade sen. Fick hoppa en bana och träna lite omhoppningssvängar och jaa hoppade 1.05 vilket känns rätt bra med tanke på att det är andra gången i mitt liv jag rider häst och det var första gången jag hoppade häst. Så är galet nöjd och trött, fick arbeta som bara den!
Stukade typ högertummen dock, han hoppade av längre ifrån än jag hade tänkt och jag var verkligen inte berädd på det språnget.( är ju van vid Joeygulls små skutt heheh.. ) så jag flög fram på halsen och tog emot mig med tummen.. ingen bra idé så nu gör det ont :(

Kommentarer
Postat av: Isa

Om du oxå fick en vit med orange lapp var det troligen samma som jag fick. Min häst-tyska är väl sådär men jag lyckades lista ut att det var muskellinement. Men alla hästar reagerar olika på det så var förskiktig i början! Prisse får frossa av det, så länge det inte bara är på benen.

2012-06-07 @ 18:51:07
URL: http://isabellellinor.blogg.se/
Postat av: Isa

sv: Okej nej det låter ju inte riktigt som att det är något linement om det lucktar citron, det brukar ju unkta mentol. Men du får gogle translata ;)

2012-06-07 @ 21:08:44
URL: http://isabellellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0