Joey - 23 maj 2012

Gulliga hästen låg och sov när jag kom, så vi låg och myste lite innan jag började borsta. Efter att jag har borstat halva hästen bestämmer han sig för att äntligen ställa sig upp, perfekt tajming bara att tacka hahah.
Sen på ridlektionen så gick det hur bra som helst. Vi red dressyr, skänkelvikningar på diagonalen och sen lite galopparbete med förvändskänkelvikning på ena långsidan och förvänd galopp in på en båge på andra.
Han gick som en klocka och samarbetade hur fint som helst, annars brukar jag kunna känna att man alltid har någon liten motgång under passet men inte idag inte. Så otroligt kul och motiverande, vill bara rida och rida och rida.
Nu är jag dock helt slut i kroppen efter ett sånt intensivt ridpass och ridlekis innan det. Vilket innebar en frisk joggingtur blandat med att kubba upp för en lång backe två gånger i värmen och prata med en unge samtidigt.
Nu ska jag torka håret, äta något och sova galet djupt sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej jag heter Cecilia Nordh-Lindsjö och det är ju såklart jag som driver bloggen. Jag skriver om helt sjukt onödiga saker, som oftast handlar om min fodervärdsponny Munsboro Joey,vänner,tävlingar och skola :)
RSS 2.0